Fashion Friday: Mille Kloting

‘Be Brussels, wear Brussels!’ luidt het motto van Mille Kloting. Een foto van bekende Brusselaars Adil El Arbi en Bilall Fallah in Mille Kloting trok onze aandacht op Instagram. Nieuwgierig zochten we de mensen behind it all op en schotelden we hen een paar vragen voor. Ze geven ons een exclusieve preview van hun volgende ontwerp.
 

 

Wat is Mille Kloting?

Wij zijn Jarl en Bart en samen vormen wij streetwear merk Mille Kloting. Onze focus ligt momenteel op het brengen van monochrome simplistische designs die al dan niet aan Brussel gerelateerd zijn. Deze designs worden voornamelijk gedrukt op truien en t-shirts, maar na verloop van tijd willen we ons assortiment graag uitbreiden. Momenteel wordt er slechts in kleine oplages gedrukt waardoor onze producten behoorlijk ‘limited’ zijn. Dit zorgt ook voor een zekere exclusiviteit.
 

Hoe is jullie merk ontstaan?

Wij kennen elkaar al een hele tijd omdat we in dezelfde buurt zijn opgegroeid en met dezelfde mensen in contact kwamen. Het idee om een merk op te richten is gestaag gegroeid. Ik (Bart) tekende veel, gewoon als hobby, en wou weten hoe deze ontwerpen zich op kleding zouden vertalen. Jarl kwam toen met een idee voor een ontwerp dat betrekking had op Brussel. Ik heb dat idee dan verder uitgewerkt en we hebben het design vervolgens op T-shirts laten printen. Deze werden door onze onmiddellijke omgeving goed ontvangen. Vanaf dan zijn we ons beginnen te informeren en hebben we een plan opgemaakt. Het eindresultaat is Mille Kloting.
 

Kunnen jullie het logo en de naam even uitleggen?

Onze link met Brussel hebben we verwerkt in ons logo. Het vertegenwoordigt ‘proud to be Brusseleir’-attitude. Mille verwijst naar de Brusselse postcode. De kroon staat symbool voor het belang van Brussel en ‘Kloting’ verwijst naar het woord clothing. We hebben ervoor gekozen om het op deze manier te schrijven omdat dit de fonetische schrijfwijze zou zijn van hoe een Brusselaar het woord ‘clothing’ uitspreekt.
 

En de toekomst?

We willen op termijn groeien naar iets meer dan louter een merk. Ons doel is om een platform en forum te worden voor jonge artiesten die hun werk willen showcasen, zowel op onze kleding als op andere media. Dit kan artistiek gezien vanalles zijn: fotografie, kunst, canvassen, murals en zelfs designmeubels.
 

Tot slot dan, wij krijgen een preview van jullie volgend ontwerp.

Ja, dat is 'De stadsmus' en dient hier als metafoor voor de ervaren stadsganger die zijn stad op zijn duimpje kent. Bijhorende uitleg is de volgende: "De stadsmus heeft van de metropool haar natuurlijke habitat gemaakt. Vertrouwd met haar pracht en glorie navigeert ze zich hier moeiteloos in. Ze omarmt de stad, hier vindt ze rust."

Haast je snel naar hun online store en cop some cool gear.

Je kunt Mille Kloting ook terugvinden op Facebook en Instagram.


 



All new articles