Games en hiphop gaan hand in hand

Wie kent het deuntje van games als 'Pacman' of 'Super Mario Bros.' nu niet uit het hoofd? Vaak kunnen we de game al herkennen aan de hand van de muziek die erbij hoort. Toch gaat er maar weinig aandacht naar die game music, die vaak voor elke game apart is gecomponeerd. Wij vonden echter enkele voorbeelden van tracks waarvoor artiesten hun favoriete game music gebruikten. Conclusie: games en hiphop zijn een echte match!

 

'Castlevania 3: Dracula's Curse' is het derde deel van de Castlevania franchise dat zich honderd jaar voor Castlevania 1afspeelt. In het spel gaat hoofdpersonage Trevor Belmont op zoek naar Graaf Dracula in een kasteel vol kwaadaardige wezens.

 

Oh No gebruikte een sample van deze gametune voor de track ‘The Ride’, dat op zijn album ‘The Disrupt’ verscheen.

 

 

'Soulcalibur' is een echt vechtspel. Het is het tweede deel uit de Soul-serie van Namco. De dreamcast versie van het spel wordt aanzien als een van de beste fighting games ooit.

 

Voor de track ‘Hellbound’ werkte Eminem samen met J-Black & Masta Ace. Het nummer met de sample van 'Soulcalibur' verscheen op ‘Game Over’.

 

 

De sample uit 'Golden Axe' werd ook gebruikt voor het Dark Room-level in 'Luigi’s Mansion'.

 

Voor ‘Money, Cash, Hoes’ gebruikten Jay-Z en DMX een sample uit de ‘Golden Axe’ theme. De track verscheen op het album ‘Vol. 2 … Hard Knock Life’.



All new articles