Brand storytelling voor feestelijke marketing business Partyspace

January 1, 2021
5
min read

https://www.chase.be/brand-storytelling-voor-feestelijke-marketing-business-partyspace-pccqu

Brand storytelling voor feestelijke marketing business Partyspace
Partyspace is een sterk groeiend merk van tenten en promotiemateriaal dat een relevante plaats heeft weten in te nemen op de Belgische en Nederlandse markt.

Het doel

Partyspace nam contact op met Chase Creative omdat ze er zeker van wilden zijn dat hun brand storytelling, webshop en social media kanalen van hoge kwaliteit zijn. Dit met als doel een online community van nieuwe en terugkerende klanten te creëren en te zorgen voor een gestage groei van de omzet.

<p>&nbsp;<p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ontdekken hoe wij jouw merk helpen groeien?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>

<iframe src="https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:share:6664479646286913536" height="491" width="100%" frameborder="0" allowfullscreen="" title="Ingesloten bericht"></iframe>

Ons merkverhaalproces

Om dit te bereiken, zochten ze advies over hun merkverhaal, digitale strategie en beheer van sociale media. Samen met het managementteam hebben we een aantal concrete en structurele aanbevelingen gedaan. Dit na een grondige analyse van de klantsegmenten van de organisatie. Het proces om dit te bereiken bestond uit de volgende sleutelmomenten:

Strategisch deel

  • Een intakegesprek op basis van een uitgebreide vraag- en antwoordstructuur
  • Analyse van (de betrokkenheid van) de klantcommunity, de structuur van- en user-journey op het online kanalen, de bestaande klantboodschappen en merkbeloften
  • Een scherpe definitie van hun prioritaire doelstellingen voor het digitale en online traject
  • Ontwikkeling van een geoptimaliseerde digitale strategie, kanalen, content & advertenties
  • Een feedbackgesprek met Partyspace met de voorlopige conclusies en een strategische voorstel

Creatief deel

  • Verwerken van hun feedback in de definitieve versie van de strategie
  • Ontwikkeling van een aantal verhaalformaten op maat van verschillende online kanalen en een basis voor een digitale contentkalender
  • Een terugkoppelingsgesprek over de creatieve formatvoorstellen
  • Optimalisatie van creatieve formaten op basis van invoer door Partyspace

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=476&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FPartyspace.eu%2Fvideos%2F2915028081906517%2F&show_text=false&width=476&t=0" width="100%" height="476" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share" allowFullScreen="true"></iframe>

Onze brand storytelling aanbevelingen

Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een rapport (in presentatievorm) dat bestaat uit een duidelijk online groeipad voor de online community van Partyspace. Dit is verder uitgewerkt in een aantal creatieve en technische doelstellingen en een plan van aanpak om tot succesvolle resultaten te komen. Een van onze adviezen voor Partyspace was om hun producten op een meer menselijke manier te presenteren. Merkstrateeg Sven De Coninck en accountmanager Fleur Timmerman delen hun visie op het project:

Hun publiek is niet alleen geïnteresseerd in het product zelf, maar ook in welke context het gebruikt kan worden. De tenten kunnen worden gepresenteerd in verschillende verhalen, zoals fondsenwerving of communies.

We stelden hen ook voor om meer te communiceren op het niveau van verschillende doelgroepen. Individuele klanten en B2B-klanten worden getriggerd door verschillende sociale inhoud en zijn aanwezig op verschillende sociale platforms. Sven De Coninck & Fleur Timmerman: 

Ons laatste advies was om minder producten aan te bieden, maar deze te richten op specifiekere doelgroepen. Soms leiden te veel details tot minder duidelijke brand storytelling.

Het resultaat

Op basis van dit advies heeft Partyspace haar website en huisstijl aangepast. Ze creëerden pakketten voor verschillende doelgroepen, richtten zich meer op tenten als hun core business en maakten hun algemene styling herkenbaarder. We kijken uit naar meer resultaten van onze samenwerking en het beheer van hun sociale media op LinkedIn en Facebook!

<p>&nbsp;</p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Wilt u weten wat merkverhalen voor uw bedrijf kunnen betekenen?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>