CHECK OUR AGENCY For all your social storytelling needs

Nieuw magazine gaat op zoek naar de Genkse stijl

Na 100 dagen hard werken lanceerde het team van G'MERKT hun eigenzinnige modemagazine AF. . Dit magazine is een uitgebreid onderzoek naar de Genkse stijl en àlles daarrond. Van interviews met Faisal en een formatie Limburgse skaters, over onderzoeken naar Raf Simons, Martin Margiela en Gosha Rubchinskiy, naar de geschiedenis van de handtas en tips om de echte van de namaak te onderscheiden.

In Hasselt en Genk loopt sinds het begin van deze 100 dagen de Stadstriënnale. Dit Hasseltse kunstenfestival, dat voor het eerst samen met Genk georganiseerd wordt, spitst zich voor deze editie toe op trademarks. Verschillende kunsthuizen in beide steden, onder andere het Modemuseum en C-Mine, maakten ieder vanuit een ander standpunt een tentoonstelling rond het begrip trademarks.

In Genk werd speciaal voor deze triënnale G’MERKT opgestart. G’MERKT ging met Trademarks in het achterhoofd op zoek naar wat de Genkse stijl inhoudt. Hiervoor verzamelden ze een groep van meer dan 30 mensen tussen 15 en 55 jaar, en die startten onder begeleiding van Kristien Follon (die we allemaal kennen van Titi + The German Kid) hun onderzoek naar deze fameuze Genkse stijl. Dat mondde dus uit in het zeer uitgebreide AF.-magazine.

 


AF. werd op 6 januari gelanceerd in Genk op een groots launchevent. De muziek werd verzorgd door Onze Zaak en Mr. Critical, en rond het magazine werd een volledige expositie gebouwd. Deze expositie is van 24 januari tot 12 februari te bezoeken in de inkomhal van het Modemuseum in Hasselt. In datzelfde Modemuseum is het magazine en de bijbehorende merchandise (buttons, postkaarten en een totebag) te verkrijgen in de museumshop.

 

Foto's door Leen Hoogmartens

 



All new articles