Met de vélo in het sociale medialandschap
Fietsersbond, een goed doel dat opkomt voor alle fietsers in heel Vlaanderen en Brussel, wil van fietsen een basisbehoefte maken en 392.000 gezinnen die geen fiets hebben helpen aan hun eigen stalen ros. We weten allemaal dat fietsen gezond is, maar niet iedereen heeft zin om ‘s morgens te trappen. Drie op tien Vlamingen die een fiets hebben gebruiken het maar op regelmatige basis en de wekelijkse nieuwsberichtgevingen over verkeersongelukken met fietsers helpen niet. En toch staat het hebben van een actieve levensstijl jaarlijks op menig lijstje met goede voornemens.
Dus hoe kan je fietsen toch nog promoten als hét gezondste en duurzaamste vervoermiddel, en de opstap naar de pedalen verkleinen? Daarvoor moet je mensen weten te bereiken. Een positief imago scheppen en fietsen top-of-mind maken? Laten we net de perfecte tandembuddy zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Iedereen aan het trappen
De juiste mensen bereiken met de juiste boodschap, dat begint bij onderzoek en kennis. Voordat we al onze creativiteit naar boven halen, kiezen we voor een grondige analyse van de gewenste doelen, de verschillende doelgroepen en de meest doeltreffende formats. En we nemen iedereen mee in onze rit: leden van Fietsersbond, fietsers en beleidsmakers. Kortom, we stellen samen een social contentplan met een geslaagde campagne voor ogen.
Fietsgenot
Plan van aanpak? Check. Maar het ene sociale medium is het andere niet, en daarom kiezen we voor een campagne op zowel Meta als LinkedIn. Zo zorgen we voor gerichte content op elke feed. En de formats? Tot leven gebracht in samenwerking met een creator. Zij ging all-in op fiets content: van challenges en leuke fietstochten tot behind-the-scenes bij Fietsersbond. Alles om te tonen hoeveel genot je krijgt wanneer je de auto in de garage laat. Een geslaagde campagne met heel wat leuke content. En zo zetten we de koers voort richting eindmeet.