Hoe we VIDT hielpen rebranden tot een Web3-bedrijf

March 6, 2023
5
min read

https://www.chase.be/hoe-we-vidt-hielpen-rebranden-tot-een-web3-bedrijf-yjnku

Hoe we VIDT hielpen rebranden tot een Web3-bedrijf
VIDT is het perfecte voorbeeld van een Web3-project dat een technologielaag ontwikkelt om de groei van de blockchainsector te ondersteunen.

Wat is VIDT? 

Web3 is afhankelijk van een onderling verbonden staat en bedrijven ontwikkelen protocollen om meerdere netwerken te koppelen tot één cohort.

<p>&nbsp;<p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ontdekken hoe wij jouw merk helpen groeien?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>

VIDT DAO is een validatietechnologieservice die gebruikers helpt hun gegevens op een blockchain te stempelen. Dit helpt gebruikers om gemakkelijk gegevens op te halen en indien nodig te koppelen aan andere online elementen. Gegevenstransparantie en -bevestiging is een integraal onderdeel van elk project dat wil opschalen in Web3. 

Wat was het doel van VIDT in Web3? 

VIDT nam contact op met Chase tijdens hun rebrandingproces om hen te helpen hun onmiddellijke overstap van VIDT DATALINK naar VIDT DAO aan te kondigen. De omvang van het project was korter dan de reguliere projecten van een maand die we gewend zijn. 

Het belangrijkste doel van VIDT was om aan de cryptogemeenschap aan te kondigen dat het VIDT-token opnieuw zou worden gelanceerd op de Binance-beurs (de meest populaire beurs in crypto) en ervoor te zorgen dat er voldoende hype was tijdens het proces om interesse van andere partijen in de crypto-ruimte te wekken. 

VIDT had onze advertentieverhalen en ervaring met Web3-marketingtactieken nodig om een boodschap te creëren die zowel Web3-gebruikers als oudere crypto-generaties zou aantrekken. VIDT kende onze eerdere succesverhalen en ons vermogen om onze NFT- en tokenevenementen te verkopen met behulp van growth hacking-methoden en gerichte socialemediacampagnes om het ideale marktpubliek te bereiken. 

Zoals altijd leidde onze Web3-afdeling dit project en werkte 7 dagen lang onvermoeibaar om de lancering van de VIDT-tokens voor te bereiden en ervoor te zorgen dat alles klaar zou zijn voor lancering in de volgende week. 

Hoe we onze marketing hebben aangepast in een dalende markt. 

Het belangrijkste communicatiekanaal voor Web3 en VIDT is Twitter, en het is de plaats waar de meeste interacties plaatsvinden. VIDT had echter al een sterke aanhang op sociale media met impactvolle interacties die hun gemeenschap zouden betrekken met behulp van memes. 

Hun doelgroep was groot, maar voor deze campagne hebben we ons alleen gericht op Binance-uitwisselingsgebruikers, en we wilden accounts en profielen targeten - zowel op Twitter als Telegram, waar discussies over nieuwe tokens, Binance-lijst en nieuwe investeringsmogelijkheden zouden plaatsvinden.

Omdat Twitter hun belangrijkste kanaal is, hebben we growth hacking-campagnes opgezet die het ideale publiek zouden bereiken met behulp van visuele en schriftelijke teksten, influencer-marketing en chat-engagementen die effectief werkten als micro-influencers binnen kleinere communities op Twitter en Discord. 

Voor VIDT gingen we in gesprek met een spraakmakende influencer in de cryptowereld met dezelfde tone of voice. Door grappen en een ontspannen toon te gebruiken, hebben we het FTX-evenement en de VIDT-tokenlancering gecombineerd. <blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr"><a href="https://twitter.com/search?q=%24VIDT&amp;src=ctag&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">$VIDT</a> DAO &amp; Binance really chose the worst week of the entire year to do their 1:10 token swap 😂😂😂<br><br>I do like this <a href="https://twitter.com/hashtag/web3?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#web3</a> gem and I did move some funds back to Binance to degen some coins, grabbing some of this<br><br>SBF is old news, time to risk on again<a href="https://t.co/NBIiH84c1Y">pic.twitter.com/NBIiH84c1Y</a> <a href="https://t.co/uE82pu2mpF">https://t.co/uE82pu2mpF</a></p>&mdash; LilMoonLambo (@LilMoonLambo) <a href="https://twitter.com/LilMoonLambo/status/1590709865412186112?ref_src=twsrc%5Etfw">November 10, 2022</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Wat tijdens het proces moeilijk bleek, was om onze marketinginspanningen en onze boodschap aan te passen om rekening te houden met de uitverkoop op de cryptocurrency-markt, die werd veroorzaakt door het FTX-uitwisselingsschandaal. Periodes van hoge marktvolatiliteit en angst in de markt resulteren in meer scepsis van tokenhouders. Dit beïnvloedt hoe cryptocurrency-gebruikers nieuwe tokens zien en hun bereidheid om meer geld uit te geven tijdens doomsday-evenementen.

Welke resultaten hebben we bereikt voor VIDT? 

Ondanks de marktsituatie heeft VIDT met succes de VIDT en de cryptogemeenschap op de hoogte gebracht van de herlancering van hun VIDT DAO-token op Binance.

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Thanks 4 all the help in these busy times <a href="https://twitter.com/binance?ref_src=twsrc%5Etfw">@Binance</a> team! <br><br>With your support <a href="https://twitter.com/search?q=%24VIDT&amp;src=ctag&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">$VIDT</a> DAO WILL achieve verified trust for the entire <a href="https://twitter.com/hashtag/WEB3?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#WEB3</a> Ecosystem💪<a href="https://t.co/wkwW2ccFe6">https://t.co/wkwW2ccFe6</a> 👀<a href="https://twitter.com/hashtag/VIDT?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#VIDT</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/tokenlaunch?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#tokenlaunch</a> <a href="https://twitter.com/search?q=%24VIDT&amp;src=ctag&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">$VIDT</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/Binance?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#Binance</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/BNBchain?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#BNBchain</a> <a href="https://twitter.com/BinanceAngels?ref_src=twsrc%5Etfw">@binanceangels</a> <a href="https://twitter.com/RIBKA_BINANCE?ref_src=twsrc%5Etfw">@RIBKA_BINANCE</a></p>&mdash; VIDT DAO Awareness Team (@VIDT_DAO) <a href="https://twitter.com/VIDT_DAO/status/1590622935865528320?ref_src=twsrc%5Etfw">November 10, 2022</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Op sociale media kregen VIDT Twitter-accounts veel bekendheid door middel van growth hacking-methoden en stonden ze bovenaan op gerichte hashtags zoals #Binance en #VIDT, waardoor het merk extra organische bekendheid kreeg. De hashtag #VIDT werd ook trending in de VAE op Twitter.

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">📢 <a href="https://twitter.com/hashtag/VIDT?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#VIDT</a> 1.Trending in United Arab Emirates! <br><br>With the new decentralised <a href="https://twitter.com/search?q=%24VIDT&amp;src=ctag&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">$VIDT</a> DAO token, any <a href="https://twitter.com/hashtag/web3?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#web3</a> dev can use the VIDT open source technology to certify digital assets such as certificates, NFTs, <a href="https://twitter.com/hashtag/AI?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#AI</a> prompts &amp; firmware. <a href="https://twitter.com/hashtag/BNBCHAIN?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#BNBCHAIN</a> <a href="https://twitter.com/search?q=%24VIDT&amp;src=ctag&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">$VIDT</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/DAO?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#DAO</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/tokenlaunch?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#tokenlaunch</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/Binance?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#Binance</a> <a href="https://t.co/gkdJIoUwyB">pic.twitter.com/gkdJIoUwyB</a></p>&mdash; VIDT DAO Awareness Team (@VIDT_DAO) <a href="https://twitter.com/VIDT_DAO/status/1590708438962966529?ref_src=twsrc%5Etfw">November 10, 2022</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

VIDT had een langzame lancering, maar door gebruik te maken van de bekendheid die ze genereerden door de verhalen van Chase, slaagden ze erin om in de daaropvolgende maanden extra interesse voor VIDT te kweken toen de markt eenmaal in een stroomversnelling kwam.

<p>&nbsp;</p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Wilt u weten wat merkverhalen voor uw bedrijf kunnen betekenen?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>