Het doel
Het belangrijkste doel van deze activerende campagne was om gebruikers naar de kaartverkoopsite te lokken en festivalbezoekers te betrekken.
<p> <p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ontdekken hoe wij jouw merk helpen groeien?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fkurkdr00g%2Fvideos%2F1903990099868096%2F&show_text=false&width=560&t=0" width="560" height="314" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share" allowFullScreen="true"></iframe>
Ons sociale verhaal
We werkten samen met zes verschillende influencers, vier uit het Vlaamse deel van België en twee uit het Franse deel. Deze campagne bestond uit twee delen: - allereerst kondigden de influencers op YouTube, Facebook, Instagram en Twitter aan dat ze naar Zomerfestival 2017 zouden gaan en maakten Instagram en Snapchat stories op het festival. - daarnaast maakten de influencers tijd om hun fans te ontmoeten op het festival. Zo kon Summerfestival ook gebruik maken van de aanwezigheid van deze influencers in hun communicatie.
Het resultaat van deze influencer campagne
De 21 resulterende posts plus Instagram- en Snapchat-verhalen op het festival - bereikten meer dan 186.000 mensen - genereerden meer dan 2.000 extra klikken op de link voor het kopen van tickets.
<p> </p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Wilt u weten wat influencer marketing voor uw bedrijf kan betekenen?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>