Het doel
EYCA, de European Youth Card Organisation is opgestart een brede campagne genaamd 'Als het je iets kan schelen, geef dan een stem'. Die opdracht kregen ze van het Europees Parlement en wij waren een van de uitvoerende partners. We hebben deze campagne op twee manieren ondersteund; met een Instagram influencer-campagne en met een YouTube-advertentiecampagne.
<p> <p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ontdekken hoe wij jouw merk helpen groeien?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>
De grote uitdaging voor dit project was hoe je een complex politiek verhaal vertelt aan een jong publiek. De doelgroep heeft misschien niet nagedacht over waarom en op wie ze zouden stemmen. Onze oplossing was om een link te leggen met een onderwerp waar mensen in hun dagelijks leven mee bezig zijn. We hebben geanalyseerd welke onderwerpen jongeren interesseren en we hebben gekeken welke van die onderwerpen het Europees Parlement kan veranderen.
<iframe src="https://www.instagram.com/p/Bxc0a4VoSDw/embed/" width="100%" height="600" frameborder="0" scrolling="no" allowtransparency="true"></iframe>
Ons sociaal verhaal
Ons eerste idee was om met muziekartiesten te werken, maar we merkten al snel dat ze een beetje terughoudend zijn om over politiek te praten. Daarom hebben we snel onze strategie gewijzigd en contact opgenomen met algemene influencers, die nog steeds moeilijk te overtuigen waren, maar wel wat toegankelijker. Uiteindelijk werkten we samen met 10 influencers die voldeden aan het maatschappelijk betrokken profiel.
<iframe src="https://www.instagram.com/p/BxchMqoC58O/embed/" width="100%" height="600" frameborder="0" scrolling="no" allowtransparency="true"></iframe>
De resultaten van de influencer campagne voor het Europees Parlement
Het algemene stempercentage ging van 42,61% bij de vorige verkiezingen tot 50,66% bij deze verkiezingen. Onze campagne was natuurlijk slechts een kleine hulp om dit succes te bereiken. Op Instagram bereikten we met deze campagne ongeveer 4,4 miljoen mensen en hadden we ongeveer 142.000 engagementen. Op YouTube hadden we ongeveer 4,43 miljoen vertoningen en 29.000 klikken.
<p> </p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Wilt u creatiever worden met uw bedrijf en het helpen een hoger niveau te bereiken? </CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>