Ze voelen zich vaak alleen, staan dagelijks onder druk om te blijven posten en het is een uitdaging om te kunnen leven van hun passie. Daarom ontwikkelde Chase een campagne om te tonen dat creators er niet alleen voor staan. Met de slagzin ‘Keep creating’ nodigen we iedereen uit om creators te supporten.
Door creators besteden we dagelijks heel wat van onze tijd op Instagram, TikTok, YouTube, X, LinkedIn, Twitch, Facebook, Snapchat, podcasts… Het zijn de creators die ons - vaak gratis en voor niets - inspireren, aan het lachen brengen, iets bijleren, … en waar velen zelfs een persoonlijke band mee opbouwen.
Creators zijn de durvers, entertainers, de verhalenvertellers, ze doen ons hardop dromen en brengen gesprekken op gang. Creators zetten zich hard in om ons te boeien met dagelijkse updates en originele verhalen.
Toch wordt hun werk niet door iedereen naar waarde geschat. Achter al die leuke posts zit vaak een eenzame zoektocht en heel hard werken. Ze worden geconfronteerd met talloze uitdagingen, twijfel en soms zelfs haat. Door de invloed die creators maken op onze leefwereld dragen zij een bepaalde verantwoordelijkheid die je ook kan terugvinden bij journalisten, experts of soms zelfs die van jouw beste vrienden.
Daarom pakken wij nu uit met de ‘Keep creating’ campagne. Hiermee willen we laten zien dat wij creators bedanken en willen we hen motiveren om ondanks de struggles te blijven doen wat ze graag doen: “to keep creating.”
<CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>
Wat willen wij met deze campagne bereiken?
Ons doel is om de rol van creators in Vlaanderen en Brussel te versterken, want hun impact op de maatschappij blijft groeien. We willen creators laten weten dat ze er niet alleen voor staan. Dat we begrijpen dat non-stop content maken, een community opbouwen en er ook effectief je centen mee verdienen echt hard werken is. En dat creators daarvoor respect verdienen.
De kracht van creators
Om zoveel mogelijk creators in Vlaanderen en Brussel te bereiken, werkten we samen met gemotiveerde en talentvolle creators uit diverse niches, elk met hun eigen stem en eigen publiek.
Nona Van Braeckel is een vlogger en podcastmaker, en maakt content voor de StuBru TikTok en Instagram. Ze gaf onlangs nog een workshop aan onze community waar ze vertelde over hoe je als creator je netwerk kunt uitbouwen.
Jordy Arthur ziet modeontwerp en contentcreatie als zijn belangrijkste bronnen van zelfexpressie en maakte speciaal voor de campagnevideo een outfit geïnspireerd op de Chase Community.
ZicZacKitty, ook bekend als Esther Vandenbroele, is een gaming streamer waar we al meerdere malen mee samenwerkten o.a. voor ons desinformatie project CounterScam.
Tenslotte is er Daniël Maeriën, beter bekend als Bruine jongen, een comedy creator die ons dagelijks aan het lachen brengt op TikTok.
Het Chase team creëerde samen met videograaf Bert Kamoen en deze 4 creators de awareness video ‘Hey Creator’ waarin ook zij elkaar supporten.
Naast onze creator-ambassadeurs geven ook Elias Verwilt, Loewi, Dikke Svekke, Ender Scholtens, Nena Schuurmans en Lola Obasuyi Van Acker de komende weken nog extra tips voor creators. En tot slot zijn tientallen creators in de Chase-community ook actief op de Chase socials om wekelijks interessante content voor creators te delen.
Deze campagne wordt onder andere mogelijk gemaakt met de steun van de afdeling Media van de Vlaamse gemeenschap en Eastpak, in samenwerking met partners deCheckers en VRT.
<p><CENTER>___</CENTER></p>
<p><CENTER>Wilt u weten wat merkverhalen voor uw bedrijf kunnen betekenen?</CENTER></p>
<CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Contacteer ons</a></div></CENTER>