Maatschappelijke impact met een creator campagne voor EYCA doorheen Europa

January 1, 2024
5
min read

https://www.chase.be/maatschappelijke-impact-met-een-creator-campagne-voor-eyca-doorheen-europa-mlwns

Maatschappelijke impact met een creator campagne voor EYCA doorheen Europa
Waar lig je van wakker? Welke veranderingen wil je zien in de wereld? Om jongeren met een mening te betrekken, biedt EYCA een platform aan waarop ze zelf kunnen bepalen waarop ze de aandacht willen vestigen.

Divers en geöpinieerd. Luid en uitdagend.

Jongeren zijn de toekomst van onze maatschappij. En daarom neemt EYCA, European Youth Card Association, hen mee in een debat. De vereniging, die kortingen aan jongeren uit meer dan 36 Europese landen biedt, wil hen engageren om op politiek vlak hun stempel te drukken en iets te betekenen in hun leefomgeving. En dat op een manier wat hen aanspreekt: op social media.

Invloed in kleine en grote aantallen

Maar hoe overtuig je hen en zet je ze aan om zich te betrekken bij maatschappelijke thema's? Simpel. Door een influencer campagne op TikTok en Instagram te lanceren, bijvoorbeeld. En hoe. Wij zorgen voor een reeks activisten-influencers die online al een publiek hebben en brengen ze samen in dit project. Om echt alle Europese jongeren te targetten, selecteerden we ambassadeurs uit alle uithoeken van Europa—van België tot Bulgarije.

Hun doel is helder: golven maken in het politiek landschap en de thema’s waar zij iets om geven tot bij de Europese Unie krijgen. Elke kijker en volger sporen we ook aan om zelf een thema aan te kaarten op een online platform. Wie zegt nog dat je als individu geen invloed hebt?

It’s a small world

Thema’s als holebirechten, cyberbullying en racismebestrijding zijn goed voor 4.77M volgers, een bereik van 2.09M mensen en heel wat positieve reacties. We bereiken onze doelgroep in talloze Europese landen. Zo maken we de afstand tussen ons en onze buurlanden kleiner en het samenhorigheidsgevoel groter.