Samsung wordt Gen-Z’s beste blokbuddy in een nieuwe YouTube-campagne

December 20, 2023
5
min read

https://www.chase.be/samsung-wordt-gen-zs-beste-blokbuddy-in-een-nieuwe-youtube-campagne-kyyv5

Samsung wordt Gen-Z’s beste blokbuddy in een nieuwe YouTube-campagne
De digitale generatie groeide op met een smartphone in de hand. Ze kennen de vergeten hoekjes van TikTok en Instagram beter dan die van hun eigen huis. Ze volgen geen trends, maar maken ze zelf. Wie innovatief wil zijn, kan vandaag echt niet om Gen-Z heen. En innovatief, dat is tech pionier Samsung zonder twijfel.

Samsungs uitdaging: bonden met Gen-Z

Daarom besloot Samsung om de banden met Gen-Z’ers in de Benelux te versterken. Ze maken producten die perfect aansluiten bij de leefwereld van deze digital natives. Voor de productiviteit, maar ook om stress te ontnemen. En dat mag meer in de kijker komen. Samsung had als doel om een brand universum uit te bouwen waarin Gen-Z’ers graag vertoeven. Een echte, authentieke connectie creëren, dus. En dat is waar ons werk begon.

Onze strategie: uit het leven gegrepen

Om een campagne te lanceren die Gen-Z niet alleen bereikt, maar ook echt aanspreekt, moesten we eerst uitpluizen wat deze generatie bezighoudt. Hoe zien hun dagen eruit? Waar zitten ze mee? Wat vinden ze belangrijk?

Al snel kwam studeren uit de bus als een belangrijk thema. Veel Gen Z’ers zijn nog volop bezig met hun studies of staan op het punt om af te studeren. Blokstress kennen ze dus als geen ander. Want wie samen of alleen studeert—zowel on- als offline—voelt dezelfde studiedruk. En daarin loerde potentieel. Want Samsung heeft niet alleen producten om blokkende studenten te ondersteunen, ze vinden de mentale gezondheid van studenten ook heel belangrijk. En dus maakten we van Samsung Gen-Z’s favoriete blokbuddy. 

Om dat te doen hebben we een campagne opgezet op de website van Samsung, YouTube, Instagram en TikTok, ondersteund door paid social ads. Aan de basis van die campagne lagen drie verschillende soorten content.

  • Zo maakten we een reeks geanimeerde loops met lo-fi beats die stress tegengaan en concentratie in de hand werken.
  • We schakelden ook creators in om collectieve bloksessies te organiseren. Want samen studeren is niet alleen goed voor de productiviteit, het is ook gewoon een stuk gezelliger.
  • Daarnaast hebben we ook microcontent voor Reels, TikTok en Shorts ontwikkeld, waarin creators hun beste bloktips delen, mindfulnesspauzes nemen en hun motivatie delen met Gen-Z studenten. 

Een triple threat voor de blokkende student. En dat wierp zo zijn vruchten af.

Authenticiteit loont

Omdat we vertrokken vanuit de interesses en noden van Gen-Z'ers past deze campagne helemaal binnen hun leefwereld. Door van studeren een sociaal gebeuren te maken en studenten de kans te geven dit met anderen te delen, smeedden we sterke, oprechte banden tussen creators en studenten. Samsung kwam natuurlijk ook aan bod—awareness creëren was tenslotte het doel—, en daarom lanceerden we getargete ads. Door de content die voor de doelgroep oprecht relevant was een kleine boost te geven, zetten we Samsung als merk op een impactvolle manier in de kijker. En dat werkte, want na de succesvolle campagne mochten we het herhalen voor een campagne in Nederland. Wie had gedacht dat studeren zo’n positieve ervaring kon zijn?

Credits

  • Strategie, concept en projectbeheer: Chase - Annelies Droesbeke, Ioni Villanueva, Hanne Van Vlaenderen
  • Talent Manager: Amir Motaffaf
  • Music Manager: Ufuk Demir
  • Animator: Aykan Umut
  • Editing: Michael Chin, Tom Desplechin