Uitdaging
- Tickets verkopen via een online funnel en advertising campaign op Meta en Google.
- Bedenken en uitwerken van een strategie die veel interesse opwekte voor de expo.
- Online beleving creëren rond de ruimte en de expo via Facebook en Instagram.
<p> <p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ontdekken hoe wij jouw merk helpen groeien?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>
<CENTER><iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fspacethq%2Fposts%2Fpfbid0375snUi3dXm7htkqyCPi2HKvJtawuBaveKqkFxagzHHg1UKPYPCLjjBDpZKYVFfSpl&show_text=true&width=500" width="500" height="748" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe></CENTER>
Resultaat
We hebben een aantal persona uitgewerkt binnen onze strategie om de nieuwe SPA©E expo via aangepaste content en storytelling bij zoveel mogelijk volk te brengen: geeks & game lovers, families, scholen & jeugdgroepen, tiktokkers - instagrammers & influencers. Op Meta (Facebook en Instagram) gebruikten we hiervoor awareness ads (videoteaser, reels en visuals) om onze doelgroepen te bereiken. Wie de ads bekeek werd nadien geretarget via een image carousel om hen aan te sporen om tickets te kopen. Op Google richtten we ons vooral op wie zoekt naar ruimte gerelateerde zoektermen, wat te doen in het weekend…
De verkoop is afgeklopt op een kleine 77.000 verkochte tickets.
We zijn een paar maanden voor de opening van de expo gestart met een Facebook- en Instagram-profiel om publiek te verzamelen en awareness te brengen over de expo. We bereikten hierbij, via organic en paid ads, op die organic content zo’n 2 miljoen unieke gebruikers.
<iframe src="https://www.instagram.com/reel/Ccm-UdBgaor/embed/" width="100%" height="600" frameborder="0" scrolling="no" allowtransparency="true"></iframe>
We hebben een content plan uitgewerkt met formats en topics gemikt op elk van de doelgroepen. Uit de inhoud van de expo en de vele activiteiten & exclusieve nights (B2C en B2B) die plaats vonden kunnen we veel input halen om een creatieve insteek aan te geven in de online storytelling. Ook experiment & engagement kon hier niet ontbreken. Denk aan een wedstrijd, een quiz, TikTok verkennen of fun met een astronautenpak.
<center><iframe src="https://www.instagram.com/p/CcaNQwMtciX/embed/" width="100%" height="600" frameborder="0" scrolling="no" allowtransparency="true"></iframe><div class="tiktokgrid-1"><div class="ttwrapper"><blockquote class="tiktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@spacethq/video/7104193780944866566" data-video-id="7104193780944866566" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" > <section> <a target="_blank" title="@spacethq" href="https://www.tiktok.com/@spacethq?refer=embed">@spacethq</a> Out of this world dancing skills 😌👩🏼🚀 <a title="fyp" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/fyp?refer=embed">#fyp</a> <a title="spacethq" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/spacethq?refer=embed">#spacethq</a> <a title="space" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/space?refer=embed">#space</a> <a title="antwerpen" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/antwerpen?refer=embed">#antwerpen</a> <a title="expo" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/expo?refer=embed">#expo</a> <a title="jiggle" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/jiggle?refer=embed">#jiggle</a> <a title="dance" target="_blank" href="https://www.tiktok.com/tag/dance?refer=embed">#dance</a> <a target="_blank" title="♬ Jiggle Jiggle - Duke & Jones & Louis Theroux" href="https://www.tiktok.com/music/Jiggle-Jiggle-7075729123557100294?refer=embed">♬ Jiggle Jiggle - Duke & Jones & Louis Theroux</a> </section> </blockquote> <script async src="https://www.tiktok.com/embed.js"></script></div></div></center>
Zelf een kijkje nemen op social media? SPACE Xpo, niet meer te bezoeken maar wel online nog te vinden op Facebook, Instagram en TikTok.
Credits
Social Media Manager & Content Creatie: Anne Cabuena, Charissa Vantieghem
Traffic Manager: Cedric Gordier
Team Lead: Annelies Droesbeke
<p> </p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ook nood aan een nieuwe online strategie?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>