Waarom Je Nu Een Virtuele Influencer Nodig Hebt

October 14, 2024
5
min read

https://www.chase.be/waarom-je-nu-een-virtuele-influencer-nodig-hebt-h1vdx

Waarom Je Nu Een Virtuele Influencer Nodig Hebt
Dit artikel maakt deel uit van onze serie 'How Creators Beat Marketing'. We bespreken regelmatig relevante marketingonderwerpen en hoe creators ons huidige marketingdenken veranderen. Ze hebben de boel flink opgeschud en lijken niet van plan om daarmee te stoppen. In deze episode draait alles om AI en virtuele influencers en modellen.

Foto thediigitals.com

Virtuele influencers zijn niet zomaar een hype—ze zijn hier om te blijven. Als je nu op de kar springt, krijg je meer interactie, volledige controle over je merkboodschap én een voorsprong op de concurrentie. Dus, wat houd je tegen?

Heb controle over wat je met je merk wil zeggen 

Met virtual influencer kan je een model creëren op die manier dat die perfect aanleunt bij jouw brand values door strict te werken met jouw brand guidelines. Toen we het daar met Cameron-James Wilson over hadden, vertelde hij hoe Shudu, ‘s werelds eerste digital supermodel, nooit afwijkt van het script. Alles verloopt precies zoals je het zelf wil.

Dit kan een super waardevolle toevoeging zijn aan de real life creators waar je mee werkt. Waar real life creators de sterkte hebben van hun eigen persoonlijkheid naar buiten te brengen en jouw merk op hun manier te vertalen, zullen virtual creators de sterkte hebben van jouw merk net te presenteren op een ‘perfecte’ manier. Nuja, wanneer is iets perfect, natuurlijk ;)? 

Wereldwijd Bereik, Geen Beperkingen

Virtuele influencers kunnen je publiek overal ter wereld bereiken zonder logistieke obstakels. Wil je een specifieke markt aanspreken? No problemo! Je past de avatar eenvoudig aan zonder kostbare shoots of teams.

De schaalbaarheid van virtual influencers maakt dat ze perfect zijn voor merken met internationale ambities.  Geen issues met time zones of andere logistieke moeilijkheden. 

Innovatie trekt de aandacht 

Het gebruik van een virtuele influencer is een blikvanger. Consumenten zijn altijd op zoek naar iets nieuws en opwindends. Wat is er nu innovatiever dan een hyperrealistische digitale influencer? Shudu werd een viral hit puur door haar visuele impact en haar ‘wow’ factor.  

Door nu te investeren in een virtual influencer, toon je dat jouw merk een duidelijke streep voor heeft op de rest. Het toont niet alleen engagement maar ook brandloyaliteit door je doelgroep te verrassen met iets nieuws, uitdagens, iets ‘fresh’! 

Conclusie

Virtuele influencers zijn de toekomst. Spring nu op de trein en blijf de concurrentie voor. Wat houdt je nog tegen? Start vandaag en boost je marketing met een virtuele influencer.

<p> </p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Wil je weten of een virtual influencer ook iets voor jou is?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contact us!</a></div></CENTER>