Het oor wil ook wat
Verhalen veroveren harten. Mensen aan het woord laten en luisteren naar ieders timbre geeft kleur aan onze ervaring. Podcasts schetsen een portret van je brand en creëren een intieme relatie tussen jou en je klant. Hoewel het geen complexe content lijkt, zijn er vele kleine knopjes die het verschil maken. Laat het draaien dus maar aan ons over.
CONTENTE KLANTEN
Spread the word
De podcasts die we maken, die wurmen zich liefst naar véél oren. Of nog beter: de juiste oren. Maakt niet uit of het hyperniche is, dromerige fictie, interne communicatie voor je bedrijf of een strijd voor gelijkheid. We bedenken het, producen het, en zorgen dat het aankomt in de oren van wie jij voor ogen hebt. Want de eerste vraag die we ons stellen, is hoe het verhaal aankomt bij je publiek.
Wat je ons altijd mag vragen
- Small, medium en large, delivered to your digital doorstep.
- Small, dat is een interview, een gesprek, een dialoog. Twee mensen, één onderwerp en de juiste setting.
- Liever meer volk? Of een locatie die wat toevoegt aan het resultaat? Dan gaan we medium.
- The whole shebang: een gelaagd verhaal, scripted en tot in detail geresearched. Zelfs met video, als je wil. Plus de promotie. Het plan, de uitvoering en de uitrol.
En nu concreet
Wat we eigenlijk doen
Dit is een lijstje van wat we allemaal doen. Best veel, ja. Maar dat moet niet allemaal: heb je zelf al podcastingskills in huis, dan puzzelen we gewoon onze talenten bij elkaar.
Podcast strategie
- We bepalen samen met jou het doel en de doelgroep.
- We bepalen de KPI’s die we willen behalen.
- We bekijken hoe een podcast deel uit maakt van je marketing funnel.
Cocreatie sessie
- Samen brainstormen om het format en de inhoud te bepalen.
- Jij kent je klanten en je product, wij weten hoe en waarom een podcastluisteraar blijft hangen.
Conceptcreatie & pilot
- We designen en scripten een format, selecteren host en gasten en stellen een productieteam samen.
- We maken een testopname en sturen bij tot het resultaat er staat.
Audioproductie
- We plannen de opnames zodat je verhaal tot zijn recht komt: in kantoren, op een vliegtuig, bij je thuis in de keuken…
- Ons podcastteam schrijft het script, leidt de opname, monteert en mixt.
- We fiksen alles wat erbij hoort: de muziek, de producer, regisseur, interviewer, researcher.
Promotie strategie
- We vinden de juiste tools en kanalen om je podcast bij je publiek te krijgen.
- Owned, earned, shared en paid media mogelijkheden: checken we allemaal.
Video- en contentcreatie
- Van vertical video op TikTok, Reels en Shorts tot videoteasers, audiograms, pre-roll ads op Facebook en YouTube.
- Maar ook SEO transcripties, landingspagina’s, newsletters, artikels, PR, OOH content…
Promotie campagne
- We promoten en adverteren de podcast en alle afgeleide content.
- Met een funnel leiden we je publiek recht naar conversie.
- Je krijgt realtime zicht op je KPI’s.
Wat zij zeggen
Samenwerken met het team van Chase voor onze unieke videopodcastreeks Rebels With a Cause was een sprong in het diepe - maar wel een die we met een gerust gevoel maakten. De wisselwerking was hierbij heel betrouwbaar en verrijkend. Het resultaat hechtte ons wat meer aan de jongere doelgroep die we wilden bereiken – en de sterk uitgebouwde social media campagne mag er ook zijn.
Cynthia Pieters
Vrije Universiteit Brussel
Als adviseurs zetten we bij KPMG enorm in op innovatie en digitale ontwikkeling. Dankzij deze podcast kunnen we onze doelgroep van ondernemers, maar zeker ook nieuwsconsumenten van dS, bereiken met een sterke en toegankelijke boodschap.
Ingrid Stoffels
KPMG
Het was super om met het team van Chase aan 'Komt een arts bij de dokter' te werken, net alsof het mijn eigen collega's waren. We hebben een top podcast neergezet en gaan zelfs een nieuw seizoen beginnen! En tijdens mijn vakantie? Geen zorgen! Hanne heeft alles op rolletjes laten lopen dankzij een perfecte opvolging. Echt een team om op te bouwen!
Jolien Van de Maele
Viatris
Met de complimenten van
Samenwerken met het team van Chase voor onze unieke videopodcastreeks Rebels With a Cause was een sprong in het diepe - maar wel een die we met een gerust gevoel maakten. De wisselwerking was hierbij heel betrouwbaar en verrijkend. Het resultaat hechtte ons wat meer aan de jongere doelgroep die we wilden bereiken – en de sterk uitgebouwde social media campagne mag er ook zijn.
Cynthia Pieters
Vrije Universiteit Brussel
Als adviseurs zetten we bij KPMG enorm in op innovatie en digitale ontwikkeling. Dankzij deze podcast kunnen we onze doelgroep van ondernemers, maar zeker ook nieuwsconsumenten van dS, bereiken met een sterke en toegankelijke boodschap.
Ingrid Stoffels
KPMG
Het was super om met het team van Chase aan 'Komt een arts bij de dokter' te werken, net alsof het mijn eigen collega's waren. We hebben een top podcast neergezet en gaan zelfs een nieuw seizoen beginnen! En tijdens mijn vakantie? Geen zorgen! Hanne heeft alles op rolletjes laten lopen dankzij een perfecte opvolging. Echt een team om op te bouwen!
Jolien Van de Maele
Viatris