VLAIO helpt je onderneming op weg na Brexit

April 4, 2023
5
min read

https://www.chase.be/vlaio-helpt-je-onderneming-op-weg-na-brexit-zz9ly

VLAIO helpt je onderneming op weg na Brexit
VLAIO, het aanspreekpunt voor ondernemers in Vlaanderen kwam bij Chase langs met de vraag om een advertising campagne op te zetten. Het doel: steun bieden aan kleine en grote ondernemers binnen België die de Brexit Adjustment Reserve (BAR) nog niet kennen.

BAR is een financiële bijdrage voor ondernemingen in EU-lidstaten, regio's en sectoren die getroffen zijn door de nadelige gevolgen van de terugtrekking van het VK uit de Europese Unie (Brexit). Door de aanpassingen binnen bedrijfsprocessen te ondersteunen, kunnen Vlaamse ondernemers met een gerust hart blijven ondernemen.

<p>&nbsp;<p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ontdekken hoe wij jouw merk helpen groeien?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small">Ok, we spreken af</a></div></CENTER>

Uitdaging

  • Uitwerken van een strategie die Vlaamse ondernemers aanspreekt.
  • Vlaamse ondernemers doen inzien dat handel in en met de VK nog steeds de moeite is.
  • Vlaamse ondernemers vlot de weg laten vinden naar het indienen van een aanvraag bij het team van Brexit Adjustment Reserve bij Vlaio.
  • Helder en uitnodigend maken van de boodschap rond BAR.
  • De sterktes van het programma en de opportuniteiten van de bedrijven concreet maken.
  • Verhogen van bewustwording van de ondersteuning van de Vlaamse Overheid voor ondernemers die werken met het Verenigd Koninkrijk.
  • Beslissers in het Vlaamse bedrijfsleven op de hoogte brengen van het potentieel van het programma.
  • Focussen op de sectoren waar de “VK-uitdagingen” het grootst zijn.
  • Vlaamse C-levels en KMO’s overtuigen om contact te leggen met het loket en/of direct een aanvraag in te dienen.

Resultaat 

  • Een funnel voor Facebook, LinkedIn en Google die de weg naar het BAR-formulier en -team vergemakkelijkt.
  • Social video’s op Facebook en LinkedIn waarmee we inzetten op bereik (awareness) van ondernemers binnen 4 sectoren: agro-voeding, logistiek, retail en toerisme.
  • Retargeting ads in de vorm van foto carrousels met een call-to-action naar de landingspagina.
  • Tracking van wie op de landingspagina kwam na het zoeken van relevante keywords zocht via Google.
  • 40% meer dossieraanvragen binnen een campagneperiode van 3 maanden.
  • We bereikten bijna 700.000 ondernemers, verzamelden 4,2 miljoen impressies en haalden het hoogste engagement (de beste views met het langst gekeken) vooral op LinkedIn.

<iframe src="https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:ugcPost:7028306130334318592" height="776" width="100%" frameborder="0" allowfullscreen="" title="Embedded post"></iframe>

<iframe src="https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:ugcPost:7024027156192067584" height="818" width="100%" frameborder="0" allowfullscreen="" title="Embedded post"></iframe>

Credits

Scripting: An Selschotter

Videographer: Ruben Van Wonterghem

Content Creator + Copy: Michael Chin

Traffic Manager: Cas Lambrechts

Teamlead: Annelies Droesbeke

Team BAR, VLAIO - Agentschap Innoveren en Ondernemen

<p>&nbsp;</p><CENTER>___</CENTER><p><CENTER>Ook nood aan een nieuwe online strategie?</CENTER></p><CENTER><div class="post_button"><a href="/agency/contact" class="button is-small w-button">Contacteer ons</a></div></CENTER>